بعد خمسة أيام من الاختفاء ظهرت الفنانة الشابة ميرنا هشام نجمة آراب أيدول للرد على إعلان عدد كبير من أصدقائها محاولتها التخلص من حياتها، وأكدت أنها تمر بأزمة نفسية قوية ولكن لم تصل إلى حد الانتحار.

ونشرت ميرنا هشام مقطع فيديو عبر صفحتها الرسمية على الفيس بوك، بعنوان حسبي الله ونعم الوكيل، ووجهت داخل المقطع رسالة لكل محبيها قائلة: "أنا عايزة أطمنكو أنا كويسة، وإني منتحرتش وأي حد فعلا عارفني عمره في حياته ما هيتخيل إني أعمل حاجة زي كده، لكن كل الحكاية إني تعبانة شوية بس مش لدرجة إني أنتحر خالص، أنا بقيت أحسن ولو أنا مختفية بقالي فترة، فأنا بس تعبانه نفسياً، وتعبي النفسي أثر عليا جسدياً جداً زي أي حد ممكن يحصله حاجة زي كده".

 

وتابعت ميرنا: "بس ادعولي وإني ابقى كويسة وأنا كويسة، كلنا بلا استثناء بنمر بفترة مش كويسة، بس بنعدي وعادي، وأنا مريت بالفترة دي وهعدي ومتعودة على كده، بس أنا معرفش الموضوع كبر كده إزاي، أنا آسفة لكل حد كلمني وأنا قافلة موبايلي، مش قادرة أرد على حد خالص فعلاً، ادعولي أبقى كويسة بس، وأوعدكم هبقى كويسة وأنا بخير ومفيش حاجة من الكلام ده خالص".

وسبق وعلقت عزة موسى والدة الفنانة الشابة ميرنا هشام على أنباء انتحار ابنتها، وكتبت عبر حسابها على الفيس بوك: "ادعوا لميرنا هي تعبانة شوية ادعوا لها بالشفاء".

يشار إلى أن ميرنا هشام، عرفت طريق الشهرة عبر ظهورها في برنامج Arab Idol، في عام 2013، وكان لها طلة متميزة للمشاهدين، ويعد آخر أعمالها دويتو مع الفنان هيثم شاكر، في أغنية بعنوان شُفت، وتم طرحها في شهر يناير من هذا العام 2023، وهي من كلمات منة عدلي القيعي، وألحان عزيز الشافعي، وتوزيع شريف مكاوي.

المصدر : وكالات