نفت الفنانة المصرية ياسمين، كافة الأخبار التي تحدث عن وفاتها بحادث سير في التجمع الخامس، والتي جرى تداولها بشكل مكثغ خلال الساعات الماضية.

وشاركت ياسمين أيمن جمهورها ومتابعيها عبر (الانستغرام) صورة لها محاولة منها لنفي الشائعات وعلقت عليها: "حقيقى الكلام ده كله كذب وأي كلام وكفاية تشهير وأي شير أعمى أنتو خضيتوا قرايبي وصحابي والناس خايفة بجد فعيب اللعب بالمشاعر ده."


يشار إلى أن ياسمين أيمن هي فنانة تشكيلية، شاركت في برنامج «الدوم» في الموسم السابق الذي كان في شهر مارس 2022، وكانت تستعرض موهبتها وهي نحت التماثيل، وتحدثت عن هذا الأمر في منشور عبر حسابها بـ«فيس بوك».

وكتبت ياسمين في المنشور: «مشاركتى بتمثال (نضال) في مسابقه الدوم بوابة النجوم على dm.. حقيقي كنت متأثرة أوى بالفكرة وكنت حاسة بحالة قوية وأنا شغالة في التمثال، فعلًا لما بنتعرض لموقف ممكن نفقد فيه حياتنا وربنا ينجينا منه بنحس بقيمه الحياه بقيمة كل لحظه فيها ولو بسيطه بقيمة لمة العائلة والضحك مع الصحاب والقعده على الرصيف ونسمه الهواء بتكون نعمة».

وتابعت ياسمين في منشورها: «الحمد لله على فرصة الحياة، كل يوم جديد الحمد لله للناس اللى طلعت من تحت الحُطام وخدت فرصة تانية، الناس اللي عاشت التجربة دي هتكون أقوى منّا في إيمانهم، وهيقدروا يصمدوا ويستحملوا ويعدوا كل التفاهات اللي احنا متوهمين بيها في حياتنا العادية».

المصدر : وكالات