نشر الفنان المصري رامي جمال عبر حسابه الخاص في "إنستغرام" صورة له، وجّه من خلالها رسالة غامضة الى أعداء الفرح وعاشقي النكد، ما جعل جمهوره يقلق عليه ويتساءل عن سبب نشره لهذه الرسالة.

وكتب رامي معلّقاً على الصور قائلاً: "أسبوع النكد أعداء الفرحة جاهزين ولا حكايتنا منهية".

وعلّق متابعو رامي بين مَن طالبه بعدم الدخول في دوامة النكد، ومن مازحه بالقول: "كفاية نكد وحياة أمك كفاية تامر عاشور"، بينما فطن بعض المتابعين لحقيقة الرسالة وسألوه عن موعد طرح الأغنية.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ramy Gamal (@ramygamalmusic)

كان رامي جمال قد أثار جدلاً بتصريحاته عن عدم مقدرته على الإنجاب، وذلك حين قال خلال استضافته في برنامج "حبر سرّي": "كان نفسي يكون عندي أطفال وربنا يبارك في كل اللي ربنا رزقهم، وأولاد إخواتي هم أولادي وبحبهم من قلبي، ومش بفكر في الموضوع زي الأول، ولكن كل هم زوجتي لأنها لا تعاني من عدم الإنجاب".

وأضاف: "قلت لزوجتي ناريمان، إحنا عايشين مرة واحدة مفيش وقت تعملي جدعة، وتضيّعي حلم الأمومة، الراجل ممكن يعيش عادي، لكن الست اتخلقت عندها غريزة الأمومة رقم 1، وعمري ما هشوفك قليلة الأصل لو مشيتي"، فكان ردّها: "كل أنواع الرزق بتيجي لكل شخص لوحده إلا الخلفة ده رزق مربوط بالاتنين، لو مكتوب لي أخلّف فهخلّف منك ابن، ولو مش مكتوب لي واتجوزت من شخص آخر ممكن ماخلفش بس هكون خسرت الإنسان اللي بحبه".

المصدر : وكالات