كشف والد الشابة المصرية ريم طارق، زوجة مغني المهرجانات حسن شاكون عن تعرضه للتهديد من قبل الأخير، وابنته للتشهير، وذلك بعد الأزمة الجديدة بين الزوجين.

وأضاف والد ريم طارق في تصريحات تلفزيونية: "حسن شاكوش عامل أكاونت باسمه وإحنا قدرنا نعمله اسكرين شوت وهو بيشهر بينا وبكره في مباحث الإنترنت أنا هقدم بلاغ ضده".

وأوضح أنه لم يكن يتوقع أن يتصرف شاكوش بهذه الطريقة، معلقا: "أنا قولت أخوه زعلان عشانه، لكن يطلع هو ليه يعمل كده، ويهددني ويقول أنا فوق القانون يعني إيه فوق القانون".

وحول حقيقة زواج ريم طارق قبل عقد قرانها على حسن شاكوش، قال والدها: "أنا بنفي أي حاجة خارج المنطقة، ولو هو شايف ليه حق، مكانه النيابة العامة ويروح يقدم بلاغ".

ولفت إلى أنه وقع خلاف في وجهات النظر بشأن الأزمة الأخيرة بين ابنته وشاكوش؛ لأنها لم ترتح معه، فقررت الخروج بالمعروف لكنه ظهر على حقيقته، مؤكدا أن حالتها الصحية والنفسية جيدة.

وكانت ريم طارق قد حررت محضرا ضد زوجها حسن شاكوش لتضررها منه وطردها من منزل الزوجية منذ أيام، والاستيلاء على المنقولات الزوجية وشبكتها وإيصال أمانة لصالحها بديل مؤخر الصداق.

لكن مغني المهرجات رد على ذلك عبر حسابه في فيسبوك، قائلا: "مساء الفل عليكم جميعا يمكن القصه دايما ناقصة والبيوت فيها اسرار واحنا بنخاف على بنات الناس واتربينا على كده وحق الرد بيقول ان دي لسة مراتي ميصحش اتكلم عنها حتى لو حصل إيه".

وأضاف: "يمكن أهل بيتي وفريق عملي وأقرب الناس ليا أتاذوا من الحوار ده، بس بما إنها شاركت جمهوري بشئ جارح بالشكل ده كل اللي اقدر أقوله الحمد الله على نعمة السكوت والعقل وقت المشكلة الحمد الله على كل شي".

وكان حسن شاكوش قد احتفل بزفافه من ريم طارق في الـ 11 من شهر مارس الماضي، بمشاركة تامر حسني ورامي صبري وحمو بيكا وعمر كمال، في أحد فنادق القاهرة الكبرى.

المصدر : وكالات